איפה עדיף לפרסם בגוגל או בפייסבוק?

גוגל או פייסבוק?

מה ההבדל בין פרסום בגוגל לבין פרסום בפייסבוק?

למעשה שתיהן מכונות פרסום מפלצתיות אבל עם הבדל ניכר בשיטות העבודה:
פייסבוק דומה לסוכן מכירות שעובר מדלת לדלת, דופק על הדלתות ומציע את המוצרים שלו.
בעולם האמיתי זו שיטת מכירה קשה אבל בעולמות האינטרנט מסתבר שזו שיטת מכירות קלילה, ידידותית שפותחת דלתות ומוכרת נהדר.
גוגל לעומת זאת דומה יותר לסוכן שהקים חנות ומציע את המוצרים שלו ללקוחות שמגיעים לחנות.
שיטה זו אם עושים אותה נכון היא מכונת מכירות אדירה, אם אתה יודע להגיע לדירוג גבוה בגוגל אתה מוכר והרבה.
שתי השיטות מעולות ולמעשה משלימות אחת את השנייה ואפילו ניתן ליצור חיבור ביניהן
כלומר שהסוכן מהחנות ייתן לסוכן השטח רשימה של לקוחות שהתעניינו ולא קנו,
ומצד שני סוכן השטח יכול להציע ללקוחות להגיע פיזית לחנות.

מתי נעדיף לפרסם בגוגל?

גוגל היא מערכת הפרסום הגדולה בעולם, מסיבה זו כל עסק קטן או גדול חייב לפרסם בגוגל אחרת הוא פשוט לא קיים.
למעשה השאלה היא לא אם לפרסם בגוגל אלא איך נכון לבצע זאת.
תנאי בסיסי לפרסם בגוגל הוא שיהיה לנו אתר, יש המסתפקים בדף נחיתה מעוצב, אני בדעה חד משמעית שרק עם אתר מלא ניתן לבצע פרסום טוב.
דף נחיתה הוא פתרון זול ומהיר ולעיתים עושה עבודה לא רעה אבל הוא לא מחליף אתר.
דף נחיתה יכול להיות מוצר משלים לאתר.
אז לאחר שבנינו אתר עלינו לקדם אותו בגוגל גם קידום אורגני וגם קידום ממומן.
קידום אורגני דורש השקעה גדולה באתר עצמו: בטקסטים, במבנה ובקישורים ונדרשת מיומנות גבוהה לבצע זאת.
התוצאה היא הופעה במיקומים גבוהים בחיפוש של גוגל.
קידום ממומן, לעומת זאת, דורש השקעה גדולה במערכת הפרסום עצמה, כיצד לבנות את המודעות, כיצד לבחור מילות מפתח וכיצד לנתח את התוצאות.
גם פה נדרשת מיומנות גבוהה אחרת נוציא המון כסף על פרסום ונקבל תוצאות מועטות, ניתן לקרוא בהרחבה כיצד נקטין עלויות פרסום בגוגל.

קידום אורגני דורש זמן, בד"כ מספר חודשים כדי להופיע במקומות גבוהים בגוגל,
וכשיש תחרות גדולה בתחום נחווה גם שינויים בתוצאות שהשגנו.
קידום ממומן לעומת זאת יחסית די מהיר לביצוע, ובתוך מספר ימים נוכל לראות מודעות שלנו במקומות גבוהים בחיפוש בגוגל.
לקידום ממומן בגוגל יש יתרונות רבים ובין היתר:
יכולת לפרסם מספר גדול של מילות מפתח
שליטה על סכום הפרסום
שליטה על תזמון הופעת המודעות
יכולת לעלות במהירות עם קמפיין חדש
יכולת ניתוח גדולה מאוד של תוצאות הקמפיין ומכאן לבצע שיפור

מתי נעדיף לפרסם בפייסבוק?

פייסבוק מאפשרת לנו לנצל את הרשת החברתית לצורכי פרסום,
החוזק של פייסבוק הוא בהיכרות המדויקת שלה עם הגולשים ועם תחומי העניין שלהם.
ומכאן היכולת שלנו לבנות קמפיין פרסומי לקהל יעד מאוד מדויק.
הפרסום בפייסבוק מאוד אפקטיבי במידה ויש לנו יכולת להגדיר קהל יעד מדויק ולפנות אליו עם מוצר שעונה לצרכים שלו.
חשוב לזכור בפייסבוק אנחנו פונים ללקוח ולא הלקוח מחפש אותנו ולכן חשוב שהמוצר יהיה כזה שיגרום ללקוח ללחוץ על הכפתור….
דגשים לפרסום בפייסבוק:
ניתן לעלות מאוד מהר עם קמפיין חדש (עניין של שעות ספורות)
ניתן לפרסם גם אם אין לנו אתר אינטרנט
ניתן להגיע לקהלים מאוד מדויקים כולל פילוח של גיל, מין וכמובן תחומי עניין
ניתן להגיע לאינטראקציה מידית עם הלקוח באמצעות קמפיין הודעות
ניתן להגיע ללקוחות שכבר ביקרו באתר שלנו באמצעות התקנת פיקסל
ניתן להגדיר אזור בארץ שבו המודעות יופיעו, וניתן להגדיר מספר אזורים בו זמנית
לעיתים רצוי לחתוך בין מספר תחומי עניין כדי להגיע לקהל יותר מדויק (צמצום קהל)

לסיכום אז איפה עדיף לפרסם בגוגל או בפייסבוק?

אז כמו שכבר הבנתם בגוגל אנחנו חייבים להופיע בכל מקרה, פייסבוק יוצרת השלמה מצוינת לפרסום בגוגל.
אז השאלה היותר מדויקת היא באיזה מינון כדאי להיות בפייסבוק ומתי נעדיף להעביר חלק מהתקציב (גדול או קטן) לפייסבוק.
אם יש לנו קהל יעד מאוד ברור ומספיק גדול ומוצר שנותן לו פתרון טוב לבעיה מוגדרת זה המצב הכי טוב לפרסום בפייסבוק!
במקרה זה נעדיף לפרסם בפייסבוק ואולי בסכום גדול יותר מאשר בגוגל. הלידים יזרמו בכמוות גדולות.
אם יש לנו מוצר שנכנס לקטגוריה של תחביבים עם קהילה של מכורים פייסבוק יהיה מעולה עבורו.
לעומת זאת אם אנחנו מפרסמים שירות כללי עם קהל לא מאוד ממוקד סביר להניח שפייסבוק יעבוד פחות טוב.
ובכל מקרה כדאי להיות עם קמפיינים בשתי הפלטפורמות ולבצע איזון תקציבים ביניהן באמצעות בדיקות וניתוח קבועים.


איזו שיטת פרסום מתאימה לכם? התקשרו אלי ונחליט 058-7750500